Huhtamaki blueloop - Uuden sukupolven kierrätysvalmiit joustopakkaukset

HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 9.4.2019 KLO 10.30

Huhtamaki blueloop - Uuden sukupolven kierrätysvalmiit joustopakkaukset

Pakkauksen suunnittelu vaikuttaa merkittävästi kierrätettävyyteen. Maailmanlaajuisesti toimiva pakkausyhtiö Huhtamäki tuo markkinoille uudet kierrätettävät blueloop -joustopakkaukset, jotka on valmistettu PP- ja PE-muovien monomateriaaleista tai paperista. Polyolefiinimateriaalit soveltuvat esimerkiksi kahville, välipaloille, kuivaruoille ja hygieniatuotteille sekä muille päivittäin käytettäville kuluttajatuotteille. Tuotteisiin kuuluu myös paperipohjaisia ratkaisuja, joilla voidaan korvata muovipakkauksia.

Pakkausten valmistus on siirtymässä lineaarisesta tuotannosta kokonaisvaltaiseen kiertotalousajatteluun, jossa materiaalit kerätään, kierrätetään ja käytetään uudelleen. Kehitystä ajaa kuluttajien kiinnostus ja halu valita kestävän kehityksen tuotteita, muutokset lainsäädännössä sekä yritysten pyrkimys valmistaa ja pakata tuotteitaan kestävämmällä tavalla.

Huhtamäen Flexible Packaging -segmentti edistää kiertotalousmallin toteutumista tuomalla kierrätettävät joustopakkaukset markkinoille. Uudet blueloop -ratkaisut on valmistettu PP- tai PE-muoveista tai paperista, eli materiaaleista, joilla on jo laaja kierrätysmahdollisuus sekä taloudellisesti kiinnostava jatkokäyttö keräämisen jälkeen.

Kiertotalouteen sopivat joustopakkaukset

"Olemme sitoutuneet tarjoamaan kierrätysvalmiita ratkaisuja kaikissa joustopakkauskategorioissamme", sanoo Olli Koponen, Executive Vice President Huhtamäen Flexible Packaging -liiketoimintasegmentistä.

"Meillä on tällä hetkellä valmiita ratkaisuja jo useissa päätuoteryhmissä ja tulemme pian kertomaan myös kaikista vaativimmistakin rakenteista. Huhtamäki blueloop hyödyntää vahvaa globaalia osaamistamme ja kokemustamme joustopakkausten valmistamisessa. Tuomme ratkaisut markkinoille tiiviissä yhteistyössä raaka-ainetoimittajiemme ja asiakkaidemme kanssa", Olli Koponen jatkaa.

"Huhtamäelle blueloop on enemmän kuin tuoteperhe, se on oppimis- ja kehitysalusta", kertoo Michael Hahl, Sustainability and Strategic Innovation Director Huhtamäen Flexible Packaging -segmentistä.

"Yhteistyö on avainasemassa. Työskentelemme yhdessä koko hankintaketjun kanssa raaka-ainetoimittajista asiakkaisiimme ja kierrätysyhtiöihin. Meidän keskeisin työmme on tuotesuunnittelussa ja valmistuksessa, mutta pakkausmateriaalien keräys, lajittelu ja uudelleenkäyttö ovat kaikki osa blueloop -kehitystyötä", Michael Hahl jatkaa.

Huhtamäki myös rohkaisee ruoan pakkaajia ja brändinomistajia tekemään kierrätys- ja materiaalimerkinnöistä nykyistä paljon näkyvämpiä. Se auttaa kuluttajia pakkauksen kierrättämisessä ja rakentaa samalla myös brändimielikuvaa ja erottuvuutta.

Michael Hahl, Sustainability and Strategic Innovation Director, Huhtamaki Flexible Packaging
puh. +49 173 645 96 81, blueloop@huhtamaki.com

Mediakontakti:

Mandi Alaterä, Head of Marketing, Huhtamaki Global Marketing and Communications, puh. +358 10 686 7097

Mistä blueloop nimi tulee?

Huhtamäki blueloop tuo joustopakkaukset osaksi kiertotalouden materiaalivirtoja. Tavoitteena on, että materiaalit päätyvät uudelleenkäyttöön eivätkä mene sekajätteisiin tai roskiksi. Pakkausmateriaalit kerätään, kierrätetään muoveihin ja papereihin ja käytetään uusien tuotteiden raaka-aineiksi. Sininen on Huhtamäen brändiväri ja sana "loop" viittaa kiertotalousmallin teolliseen materiaalikiertoon.

Huhtamäki on maailmanlaajuisesti toimiva ruuan ja juoman pakkaamisen asiantuntija. 78 tuotantolaitoksen ja 24 vain myyntiin keskittyvän yksikön verkostomme yhteensä 34 maassa antaa meille erinomaiset valmiudet tukea asiakkaidemme kasvua kaikkialla, missä he toimivat. Noin 17 700 työntekijäämme kehittää ja valmistaa kolmea eri teknologiaa hyödyntäen pakkauksia, jotka auttavat huipputuotteita saavuttamaan enemmän kuluttajia, helpommin. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 3,1 miljardia euroa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori on Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.