Huhtamäki laajentaa paperipussien tuotantoon Puolassa

HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 26.1.2018 KLO 16.00

Huhtamäki laajentaa paperipussien tuotantoon Puolassa

Huhtamäki on sopinut yhteisyrityksen perustamisesta Euroopan johtaviin paperipussien toimittajiin kuuluvan Smith Anderson Group Limitedin kanssa. Yhteisyritys tulee valmistamaan ja myymään pikaruokaravintoloiden käyttämiä paperipusseja Itä-Euroopassa. Yhteisyritys aloittaa pussien tuotannon Huhtamäen tehtaalla Czeladzissa, Puolassa. Tuotannon on määrä alkaa vuoden 2018 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana. Huhtamäki on aiemmin valmistanut paperipusseja vain Venäjällä ja vahvistaa näin asemaansa täyden palvelun tarjoilupakkaustalona.

Suurimpana osakkeenomistajana Huhtamäki liittää yhteisyrityksen tytäryhtiökseen konsernin taloudellisessa raportoinnissa. Liiketoiminta tullaan raportoimaan osana Foodservice Europe-Asia-Oceania -liiketoimintasegmenttiä, mutta sillä ei ole alussa merkittävää vaikutusta segmentin liikevaihtoon.

Katariina Hietaranta, viestintäjohtaja, puh. 010 686 7863

Group Communications

Huhtamäki on maailmanlaajuisesti toimiva ruuan ja juoman pakkaamisen asiantuntija. 78 tuotantolaitoksen ja 24 vain myyntiin keskittyvän yksikön verkostomme yhteensä 34 maassa antaa meille erinomaiset valmiudet tukea asiakkaidemme kasvua kaikkialla, missä he toimivat. Noin 17 600 työntekijäämme kehittää ja valmistaa kolmea eri teknologiaa hyödyntäen pakkauksia, jotka auttavat huipputuotteita saavuttamaan enemmän kuluttajia, helpommin. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 2,9 miljardia euroa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori on Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.