Suomalaisdesignia kerta-astioihin: - Kesän kattauksessa kukkii nostalgia

TUOTETIEDOTE 8.4.2011

Trendikkäät retrokuviot koristavat tulevan kesän ruokapöytiä. Huhtamäen uudet kerta-astiamallistot yhdistävät tuoreen suomalaisen designin, kesätunnelman sekä ruoan tarjoilun helppouden - ympäristöseikat huomioiden.

Huhtamäen uudet kerta-astiat viimeistelevät ruokapöydän kutsuvan tunnelman.
- Kevään ja kesän tuotteissamme korostuu laadukas design, joka on syntynyt suomalais-suunnittelijoiden voimin, Huhtamäki Foodservicen myynti- ja markkinointipäällikkö Maisa Katila kertoo.

Nopeasti pöytään viehättävillä väreillä ja raikkailla kuoseilla

Pitkiin, keltaisen auringon lämmittämiin kesäpäiviin sopii Ilona-sarja, jonka kukkaisessa ulkoasussa kesäilo on korkeimmillaan. Retroilevan kuosin takana on suomalaissuunnittelija Salla Kangasniemi suunnittelutoimisto Pattern Bakerystä. "Trendien kannalta Ilonan teema on ajankohtainen, sillä reilu suomalainen ruokakulttuuri on nyt uudessa nosteessa. Moni yhdistää tällaisiin retrokeittiö- ja ruokatunnelmiin konstailemattomuuden ja puhtaat raaka-aineet", Kangasniemi kommentoi ajatuksiaan suunnittelutyön taustalla.

Ilona-sarjan uutuutena on tukeva biohajoava kuitukartonkilautanen. Lomapäiviin sopiikin rento ja käytännönläheinen meininki - estetiikkaa ja ekologisuutta unohtamatta. "Bibo-sarjan kaikki kattaustuotteet biohajoavaa lautasta lukuun ottamatta valmistetaan Suomessa ja tuotteet kantavat Avainlippua. Biohajoava kuitulautanen valmistetaan Norjassa. Tuotteidemme matka kuluttajalle on lyhyt", Katila kertoo.

Jaana Reinikaisen suunnittelema Eveliina-kuosi tuo kattaukseen ripauksen maalaisromantiikkaa. Finlaysonin tekstiileistäkin tuttu, yksinkertaisen herkkä vaaleansininen kukkakuvio valkoisella pohjalla tekee astiastosta hillityn ja monenlaiseen kattaukseen sopivan. Kuvioinniltaan vanhanajan posliiniastiastoa muistuttava Eveliina on edullinen mutta tyylikäs lisä kesäkauden näyttävään kattaukseen.

Kerta-astioilla helppoutta kattaukseen ja siivoukseen

Huhtamäen kerta-astiat tekevät ruoan tarjoilemisesta helppoa ja hygieenistä, eikä sirpalevaaraa ole. Kerta-astiat sopivat erityisen hyvin tilanteisiin, joissa säilytystilat ovat vähäiset ja vedensaanti rajoitettua. Muistilista auttaa kesäkattauksen siivoamisessa:

• Bibo-kartonkilautaset: energiajäte, poltto, biojäte, pakkauskartongin keräys
  • Bibo-kartonkipikarit ja syvät lautaset: energiajäte, poltto, pakkauskartongin keräys
  • Bibo-muovipikarit ja aterimet: energiajäte, kaatopaikka, muovinkeräys
  • BioWare Chinet -lautaset: biojäte, kompostointi, energiajäte, poltto, pakkauskartongin keräys
  • Lautasliinat: energiajäte, poltto, biojäte, kompostointi, kaatopaikka

Lisätiedot:
Maisa Katila, myynti- ja markkinointipäällikkö, Huhtamäki Foodservice Finland, puh 010 6867 506, maisa.katila@fi.huhtamaki.com
Konserniviestintä, Huhtamäki Oyj, Katariina Hietaranta, puh 010 686 7863
katariina.hietaranta@fi.huhtamaki.com

Kuvia toimitukselliseen käyttöön http://www.akvamariini.fi/huhtamakifoodservicemedia/

Ilona-kisassa mahdollisuus voittaa tuotepalkintoja koko kesän ajan: www.ilonakisa.fi

Huhtamäki-konserni on johtava kuluttaja- ja erikoispakkausten valmistaja, jonka liikevaihto vuonna 2010 oli 2 miljardia euroa. Tarjoilu- ja kuluttajatuote-pakkausmarkkinoita palvelee noin 12 000 työntekijää 53 tehtaassa ja useissa myyntikonttoreissa 31 maassa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.

Tuotetiedot
Bibo Collection: Ilona