Huhtamäki lisää valmistuskapasiteettia Intiassa kasvun vauhdittamiseksi

HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 30.9.2019 KLO 15.40

Huhtamäki lisää valmistuskapasiteettia Intiassa kasvun vauhdittamiseksi

Huhtamäki on sopinut ostavansa yksityisomisteisen Mohan Mutha Polytech Private Limitedin (MMPPL) liiketoiminnot Sri Cityssä, Andhra Pradeshin osavaltiossa, Intiassa. Yritysosto parantaa Huhtamäen kykyä palvella asiakkaita eteläisessä Intiassa ja siten vauhdittaa yhtiön kasvua Intiassa.

MMPPL:n palveluksessa on noin 160 työntekijää ja sen liikevaihto vuonna 2018 oli noin 9 milj. euroa. Liiketoiminta liitetään osaksi Huhtamäen joustopakkausliiketoimintoja Intiassa. Velaton ostohinta on noin 10 milj. euroa. Kaupan arvioidaan toteutuvan vuoden 2019 loppuun mennessä.

Media: Katariina Hietaranta, ulkoinen viestintä, puh. 010 686 7863
Sijoittajat: Calle Loikkanen, sijoittajasuhteet, puh. 010 686 7125

Huhtamäki on maailmanlaajuisesti toimiva ruuan ja juoman pakkaamisen asiantuntija. 79 tuotantolaitoksen ja 24 vain myyntiin keskittyvän yksikön verkostomme yhteensä 35 maassa antaa meille erinomaiset valmiudet tukea asiakkaidemme kasvua kaikkialla, missä he toimivat. Noin 18 100 työntekijäämme kehittää ja valmistaa kolmea eri teknologiaa hyödyntäen pakkauksia, jotka auttavat huipputuotteita saavuttamaan enemmän kuluttajia, helpommin. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 3,1 miljardia euroa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori on Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.