Huhtamäki ostaa enemmistöosuuden irlantilaisesta CupPrintistä

HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 31.5.2018 KLO 18.15

Huhtamäki ostaa enemmistöosuuden irlantilaisesta CupPrintistä

Huhtamäki on ostanut enemmistön yksityisomistuksessa olleesta irlantilaisesta kartonkipikarien valmistajasta Cup Print Unlimited Companysta. Yrityskauppa parantaa Huhtamäen asemaa lyhyissä sarjoissa valmistettavien asiakaspainettujen kuppien kasvavilla markkinoilla sekä vahvistaa Huhtamäen verkkokauppatoimintoja. Lyhyet tuotantosarjat mahdollistavat myös Huhtamäen nykyisten asiakkaiden kampanjoiden paremman tukemisen.

CupPrint on erikoistunut valmistamaan asiakaspainettuja kartonkipikareita lyhyissä sarjoissa ja nopealla toimituksella. Sen verkkopalvelumalli mahdollistaa pienten tuotantosarjojen tehokkaan suunnittelun ja toimituksen. CupPrintin vuosiliikevaihto on noin 14 miljoonaa euroa, ja se työllistää yhteensä noin 110 henkilöä tuotantolaitoksessa Irlannissa ja myyntitoimistossa Saksassa.

Velaton kauppahinta 70 % omistusosuudesta CupPrintistä oli noin 22 miljoonaa euroa. Liiketoiminta tullaan raportoimaan osana Foodservice Europe-Asia-Oceania  liiketoimintasegmenttiä.

Katariina Hietaranta, viestintäjohtaja, puh. 010 686 7863

Huhtamäki on maailmanlaajuisesti toimiva ruuan ja juoman pakkaamisen asiantuntija. 76 tuotantolaitoksen ja 24 vain myyntiin keskittyvän yksikön verkostomme yhteensä 35 maassa antaa meille erinomaiset valmiudet tukea asiakkaidemme kasvua kaikkialla, missä he toimivat. Noin 17 600 työntekijäämme kehittää ja valmistaa kolmea eri teknologiaa hyödyntäen pakkauksia, jotka auttavat huipputuotteita saavuttamaan enemmän kuluttajia, helpommin. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli 3,0 miljardia euroa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori on Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.