Huhtamäki investoi kuitupakkausliiketoimintansa kasvuun Venäjällä ja Pohjoismaissa

HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 13.11.2018 KLO 15.45

Huhtamäki investoi noin 7 milj. euroa kuitupakkaustoimintoihinsa Venäjällä vauhdittaakseen kasvua. Venäjän nopeasti kasvavien markkinoiden lisäksi Moskovan lähistöllä Ivanteevkassa sijaitseva yksikkö palvelee naapurimaita Valko-Venäjää ja Kazakhstania sekä pohjoismaisia markkinoita.

Investoinnilla Huhtamäki laajentaa ja ajanmukaistaa Ivanteevkassa valmistettavien kananmunapakkausten valikoimaa vastatakseen entistä paremmin Venäjän ja pohjoismaiden markkinoilla toimivien asiakkaidensa odotuksiin. Lisäkapasiteetin myötä Huhtamäki voi jatkossakin tukea Itä-Venäjällä käynnissä olevaa muutosta, jossa muovisia kananmunapakkauksia korvataan ympäristöystävällisemmillä kuitupakkauksilla.

Investointi sisältää uuden huippuluokan kuitupakkaustuotantolinjan lisäksi jo toiminnassa olevan tuotantolinjan ajanmukaistamisen. Lisäksi tuotantolaitoksen vesihallintajärjestelmä päivitetään osana Huhtamäen jatkuvia toimenpiteitä tuotantolaitostensa ympäristöjalanjäljen minimoimiseksi. Uuden tuotantolinjan odotetaan aloittavan toimintansa vuoden 2019 viimeisellä neljänneksellä.

"Olemme ylpeitä jatkaessamme Huhtamäen kuitupakkausliiketoimintojen kehittämistä yhdessä venäläisten ja pohjoismaisten kumppaneidemme kanssa. Tuotevalikoima, laatu ja innovaatiot ovat meille elintärkeitä palvellessamme asiakkaitamme ja vastatessamme heidän kasvuodotuksiinsa", sanoo Gala Mansurova, johtaja, Fiber Packaging Russia.

Katariina Hietaranta, talousviestintä ja sijoittajasuhteet, puh. 010 686 7863

Huhtamäki on maailmanlaajuisesti toimiva ruuan ja juoman pakkaamisen asiantuntija. 78 tuotantolaitoksen ja 24 vain myyntiin keskittyvän yksikön verkostomme yhteensä 34 maassa antaa meille erinomaiset valmiudet tukea asiakkaidemme kasvua kaikkialla, missä he toimivat. Noin 18 100 työntekijäämme kehittää ja valmistaa kolmea eri teknologiaa hyödyntäen pakkauksia, jotka auttavat huipputuotteita saavuttamaan enemmän kuluttajia, helpommin. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli 3,0 miljardia euroa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori on Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.